Ya en Roma, lo pusieron en contacto con Escévola, Quinto Murcio, especie de nuestro Garrigues Walker o Celso el de Piñeres, es decir, despacho destacado jurídico-romano, y juntos, poco a poco, escribieron nada menos que los Diez Libros del Derecho Civil.
Nada mas conocer Isongu la forma compleja del trabajo y de las deducciones romanas, enseguida les tuvo que dejar inteligible:
- - Dexaivos de pijaes de buen verano. Les coses, elles persé, nun son tan complicaes. Sencillez y lóxica realista lleven a la solución de toes les cuestiones posibles. Al menos en Caborana
- - Paéztelo a ti, caboranensis del pijo, que nun te atienes a les declaraciones latines: rosa, rosae y demás chorraes, que aquí son obligatories
- - Babayaes. Hai que pensar na utilidá, y acordase de coses apaicíes que hubieren pasao anantes
- - Bueno, tu mandes. Tira palantre, que ta enganchao.
Partiendo de esa sencilla estructura: justicia y utilidad, apoyo en supuestos anteriores conocidos y lógica realista, fueron solucionando todos los casos planteados y, a la vez, como aquellos romanos eran muy ordenados, estructurando una ciencia jurídica que nos llegó hasta la fecha, dos mil y pico años después, sin apenas modificaciones, hoy reflejada en los Códigos Civiles de las legislaciones occidentales.
- - A ver, caboranensis, tan aquí éstos dos a puntu dase d´osties
- - Y, ¿qué coyones yos pasa?
- - Que Pánfilo tenía una gochona y agarróyila nel prau un llobu. Entós, Poncius, de la qu´escapaba, mató al llobu y quedose con la gocha del otru, y diz que ye dél. Y Pánfilo ta que nun llevanta cabeza.
- - Probe Pánfilo, anda que si nun llego a tar yo aquí.
- - Probe,.. y sin gocha
- - Deso ná. Vamos ver: los gochos son animales domésticos y nun puén cazase. Poncius pudo haber cazao el llobu. Ale, que lu empapele y pa él. Pero nunca a la gocha. Así que, si nun la devuelve, declarailu lladrón . Y a ver si espabilais, coyones, que ésto ye así de sencillo.
Y así varios supuestos a la semana. Como si estuviera a destajo.
- - Menúu xareu teneís ahí
- - Son unos paisanos de la Colina de Mario que vienen pa cá
- - Y, qué osties yos pasa
- - Na, que Bufonni, que i había robao unes oveyes a Cannavarus, vendioiles a Pirlo. Pirlo, esquiloles, colocó la lana a los colchoneros de turnu y incluso merendó de frescacha alguna delles. Y Cannavarus reclámales toes.
- - Ya, ya,…pero a quién
- - Nun sé, eso ya ye cosa tuya, caboranensis. Fai algo, folgazán
- - Pirlo, el probón pagó lo quei pidieron por les oveyes y fizo con elles el usu quei apeteció. Cannavarus, yera el amu inicial de los bichos. Así que venga, ponei boca a baxo a Bufonni y repartíi lo quei caiga de los bolsos entre los otros dos, pero, de forma proporcional
- - De forma ,..¿que?
- - Burros….Anda, que de matemátiques tais peces. Como se nota que sois de lletres. Joder, repartilo,… así,…mas o menos.
Entre caso y caso, vivía como excelso ciudadano romano. Buena comida, abundante bebida, rapazonas de todos los colores, y siestas a todas horas. Como para acordarse de la su Leontina y de la Caborana natal
- - ¿Ya tais molestando otra vez?
- - Sí , tenemos dos clientes
- - Mandailos a tomar pol culo, que aquí ye facil acertar con que yos presta
- - Caboranensis,… por el Emperador,.
- - Tamién ye invertíu?...Ostia…Aquí como se despiste ún, cláventela por detrás….Al granu, qué osties yos pasa?
- - Que yeren copropietarios dunes tierres, y ca añu esplotábales ún. Y resulta que el Gayu, esti añu, jodió les finques y peligra la produción del añu que vién y quei corresponde al otru, Ticiu Idióticus.
- - Joder, Gayu ye un hijoputa
- - Un qué
- - Un bandidón
- - Paézlo
- - Pues, coño, nel morru. Que té unos años nel INEM
- - Nel qué?
- - A pan y agua, faciendo cola pa poer bebelo y teniendo que presentase a ca poco, pa que nun puea facer otra cosa. A veces, siendo un Imperiu, paiceisme bobos del tó. Aunque fuerais de Morea
Fueron muchos los supuestos célebres que forman parte de los citados Diez Libros del derecho Civil Romano. Algunos de complejidad mayor que los citados hasta ahora y que esperan a una próxima entrega para que sean vuestros.