Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
L´exiliu ye´l alexamientu impuestu,.......y la memoria, el retornu incontrolau
Novela cortuca. Casi ná. Apenes una reflesión. Sobre la morriña. Sí, esi sentimientu de nostalgia esperanzá d´un regresu, pa topase con:…. (jodíu destín) otra cosa.
Pa ello, céntrase na historia d´una rapazona de La Pinga que tién que colar del pueiblu a servir a otra provincia. Allí acaba llevando una vía normal, como la que manexamos casi tós, siéntiéndose, al cabu unos años, una cazurrina mas.
Pasaos unos lustros, decide tornar a Caborana y va encontrando per les caleyes, secuencialmente, a tos los conocíos y familiares sobrevivientes qu´había dexao nel llugar , totalmente cambiaos y con los que nun pué mantener conversación alguna. El azar, que nesti Blog, dicho sea de pasu, tópase comodios, poni delantre a un paisanu que, cuando mozos, antes de furtiar ella del puiblu, habíai tiraoi los texos, sin llegar a frutificar l´ofrecimientu varonil.
Deciden topase a oscures, tarde, na cuesta del Terceru, pa ver si puén retomar la relación. Pero, ay amigos, na yera como antes. Ella había manteníulu siempre presente en la suó mollera, veíalu munches veces en sin velu, y hasta recordaba los detalles de la única vez que habíen chao una bailará en La Pevidal, y él,…ay él,...Él nun s´acordaba de ná. Y nun solo eso, falando co nel yera como facelo con un desconocíu garrulu.
La reflexión apuntá al iniciu: El tiempu nun pasa en balde, vecinos. Cambia les coses. Cambia a los otros. Cámbianos a nosotros, tamién. Y cualquier intentu de volver a topase con un tiempu y una situación pasá ye una utopía. Y una decepción. Perserverar nello, ye mantenese na inorancia.
Eso cuenta Pila na novela
To lo escrito supón un desfacer les maletes traíes desde Caborana al Exiliu, cargaes a esmochar de agradables recuerdos y vivencies que conformen un cachín de la historia real de nuestru pueblu: Macondo, en madreñes
Diseño original por Nodethirtythree | Adaptación a Blogger por Blog and Web
11 comentarios:
Lo que está claro que antes la gente iba elegante, elegante ;)
Estoy de acuerdo con merucu, bonita foto "exiliau", vaya mozos mas guapos y elegantes!!!, no tienen aspecto de haber pasado "fame" como argumentas en algunos de tus post anteriores. En que año está hecha? que edificio es el que está detrás?. Y "pensar que algunes fuimos casanos en Uvieu!!! ansina nos lució el pelu, salionos el tiru per la culata, aunque eso ye cosa del destinu" ya lo dice ese hermoso tango "Adios muchachos".... contra el destino nadie la talla... (Perdona que me haya atrevido a escribir en bable, intentando imitarte y disculpa los errores que haya podido cometer, pues tu lo haces muy bien). Saludos de una allerana.
La foto ta fecha en la Pruvía . Ye la peña qu´hahía en Casa El Aburríu . Tan delantel chigre y la casa que ta detrás ye la de Soto ( en la foto , con el su fíu Carlos , el únicu guaje que apaez ) y Carmina la del Pino
El exiliau situa muy bien el lugar de la foto-
El añu pue ser a últimos de los sesenta
..mas bien ...a primeros ...pongo como referencia a Carlos..que ye un guaje pequeñín ....
cada dia me gusta mas esta pagina,yose quien la escribe y todo lo que dice es por el amor que siente por su pueblo.
...bueno , bueno ,.... yo nun sé quién ye , pero ta fechu un poco cabroncete....hay que reconocelo .
exiliau: dices que Soto con el su fiu Carlos...El que ta con el guaje ye Juan Sutil. Si quies doite los nombres de tos porque tamién toi yo. Un saludu
Ya , ya ...Soto ta na postrera fila...Solo relacionaba casa de detrás , padre y fíu . Tamién conozco los nomes de los que apecen retrataos . Y a ti , aunque nun sepa quien yes , tamién , por lo que deduzco.
Buenas noches, para mi esta foto me es familiar ya que el hombre que aparece con el niño es Juan Sutil mi abuelo y tambien aparece mi padre José Sutil creo que mi madre tiene esta misma foto por algun albun de los de antaño y en otra foto mas concretamente la de la cruz roja no si el alferez es mi abuelo tambien, un saludo de otro Sutil al que estas fotos lo transportan a mis vaciones en este pueblo tan entrañable para mi.
exiliado: me vas a permitir usar tu blog para saludar a Juan José Sutil. Desde niño que no le veo y quisiera, lo dicho, enviarle un saludo. Se que no es el medio adecuado pero si vuelve a publicar un comentario le pediré su e-mail.
Gracias
Publicar un comentario