- ¿Qué ye lo que pasa?. Antón, Nun entiendo na. ¿Qué faen tos esos paisanos con eses vestimentes metalizaes y eses manguerones na mano?
- Na, son empleaos del Principau que tan intentando acabar con el virus cabrón que dicen qu´anda faciendo de les suyes nel Ayuntamientu
- ¿De qué virus hables?
- Del uterinus febriles
- ¡¡¡¡Ilustrau!!!!, que yes un ilustrau,….cagonlaostia,….tradúzmelo, anda
- Yel bichu que dicen que fixo que el Regior muncipal cambiara otra vez de torda, el que ayudó a la guapetona del PP a dexar al consorte y furtiar con un macarra y el que,….
- Para, para…. Nun sigas , que me imagino lo que me vas dicir del concejal de IU, que como ye roxu, ta legitimao pa eso y pa mas
- Sí, tas acertáu. Fixo otro tanto
- Ostia, pues ye verdá, ta la cosa jodía
- Nun te digo na, si chamos una güeyá pa tras.
- Pa onde, …pal Entrebú?
- No, oh…..Acuérdate,… nes corporaciones anteriores tamién hubo muyeres de por aquí enriba quei dieron corte manga al su paisano sin motivu aparente. Y el famosu Felechosa, que nun sei puso por delantre ni la judicatura. Piénseslo friamente y…..ye la ostia……
- Joer, ahora lo entiendo. Quiés decir que tantos casos nun pué ser casualidá alguna. Que ye una pandemia. Que tién que haber algún bichu raru que lu pillen los políticos en cuantu entren aquí dientru.
- Si, Xuacu, esi yel casu. Y si sigues deduciendo,… situate en lo que pasó con del sida, solo a maricones, putes y drogatas. Ye dicir, virus de laboratoriu, con el puntu mira perfetamente orientau.
-Acabes descolocame.¿ Aonde cojones me quiés llevar?
- Na,na,…ye solo pensar en voz alta. A ver,… cómo justifiques tu que el Rato, numerariu del opus, y que puea así, en sin mas, dexar por otra rapazona a la su muyer y a los fios. O el Cascos, lider de la ley antidivorciu y que lleve tres muyeres distintes conocíes, una tras otra, como si ná. O el Gallardón, que acaba faciendo del despachu municipal un puticlú. Ellos,…. nel fondu son buenos, católicos como nosotros, Poldo, …pero ye que méteseyos el bichu esi dientro y ya nun son ellos mismos. Nun controlen la suo voluntá. Y mas si la torda ta maciza y ye mas xoven…..Ta to xustificao, Antón.
- Y entós, qué cojones pinten estos del Principau con esti montaje, colaborando nuna operación virtual, inesistente, legitimaora de cuernos y abandonos familiares a tutiplén
- Poldo,… son to perres, munches perres, adjudicaciones, empreses especializaes, conseyos d´administración, dietes…
- Ay Antón, nun me jodas, dame mieo, quítate pa tras que toi mareándome, …..ostia, y vamos, nun sea que al animalucu esi i de por saltar les rejes.
- Sí, vamos a tometer y,….. que s´arreglen entrellos.
Novela cortuca. Casi ná. Apenes una reflesión. Sobre la morriña. Sí, esi sentimientu de nostalgia esperanzá d´un regresu, pa topase con:…. (jodíu destín) otra cosa.
Pa ello, céntrase na historia d´una rapazona de La Pinga que tién que colar del pueiblu a servir a otra provincia. Allí acaba llevando una vía normal, como la que manexamos casi tós, siéntiéndose, al cabu unos años, una cazurrina mas.
Pasaos unos lustros, decide tornar a Caborana y va encontrando per les caleyes, secuencialmente, a tos los conocíos y familiares sobrevivientes qu´había dexao nel llugar , totalmente cambiaos y con los que nun pué mantener conversación alguna. El azar, que nesti Blog, dicho sea de pasu, tópase comodios, poni delantre a un paisanu que, cuando mozos, antes de furtiar ella del puiblu, habíai tiraoi los texos, sin llegar a frutificar l´ofrecimientu varonil.
Deciden topase a oscures, tarde, na cuesta del Terceru, pa ver si puén retomar la relación. Pero, ay amigos, na yera como antes. Ella había manteníulu siempre presente en la suó mollera, veíalu munches veces en sin velu, y hasta recordaba los detalles de la única vez que habíen chao una bailará en La Pevidal, y él,…ay él,...Él nun s´acordaba de ná. Y nun solo eso, falando co nel yera como facelo con un desconocíu garrulu.
La reflexión apuntá al iniciu: El tiempu nun pasa en balde, vecinos. Cambia les coses. Cambia a los otros. Cámbianos a nosotros, tamién. Y cualquier intentu de volver a topase con un tiempu y una situación pasá ye una utopía. Y una decepción. Perserverar nello, ye mantenese na inorancia.
Eso cuenta Pila na novela
*****************************
CITA LLITERARIA
La vida ye una obra de teatro, onde el autor y el director ye... El destín LUIS LANDERO
2 comentarios:
Este Poldo tiene una carga machista reseñable.
¡Qué calificativos!
Torda, maciza,rapazona, puticlú.
¿No se puede hablar (escribir) mejor?
Recíbese y admítese la crítica
Mejor pué escribise,...ostia, claro.....ye cosa de saber....Y el Exiliau ye negau, nesi aspectu.
De toes formes, la crítica quédase na superficie. El fondu nun ye Poldo, el probe ye solo el mensajeru.
Tomase nota. Un saludu
Publicar un comentario