I M P Á S

jueves, 26 de junio de 2008


Aprovechando unos dias de vacaciones y, becado por la Dirección del blog, anduve - y sigo - recorriendo distintos lugares que aportarán información referente a paisanos de Caborana pol mundu.

Así que teneis que disculpar la parálisis temporal.

Dentro de unos días, no munchos, contunuará la actividá informativa

Un saludín


SEGURIDAD PRIVADA

viernes, 20 de junio de 2008


Cuando empezó a utilizase la Seguridá Privá, instaurau el réximen democráticu, to fueron recelos y desconfiances. Veníamos d´un sistema en que to dependía del Estao y cuando ésti empezó a democratizase, nun se vió con buen güeyu que hubiera paisanos que nun fueran funcionarios, guardies o policíes, y que llevaren porra y pistola. Daba nun sé qué. Hasta se cuestionaba, por mor de ver nello el nacimientu dotru estamentu paramilitar. Al final, familiarizámonos co nel inventu y ya casi ni los notamos en Ikea, El Corte Inglés, El Molinón,..Pasen desapercibíos.

La noticia nun yera esa, sino qu´en Caborana, fai un porrón d´años, ya hubo una guardia privá de vigilancia y seguridá, montá po la Hullera. Yeren los Juraos. Aquí los veis, nuna semeya de grupu



El del mediu, en impecable dugam,
yera el Brigadión de la Guardia Civil



TAMOS,...NES NIEVES

sábado, 14 de junio de 2008



Volvieron las Fiestas. Ya estamos en ellas. Y casi siempre empiezan estas celebraciones entorno al Pregonero y al Pregón. El año pasado, por estas fechas, se analizó el papel, función, méritos, móviles y demás lindezas que adornan a la figura del Pregonero. Hoy toca lo que entonces quedó pendiente, el Pregón, especie de loa, a voz en grito, acerca de los prohombres de la localidad, aunque solo de los que hubieran adquirido los méritos necesarios para que fuera posible su incorporación a las memorables páginas de la Historia Local, y silencio y mutis para los que su historia quedó anotada en las hojas que desaparecieron en las papeleras de los estamentos oficiales. Pues, para que estos últimos, es decir, para que casi nadie se quede sin Pregón, ahí van unas reflexiones en voz alta:



Que atención se ponía entós
a to lo que se decia desde el estrau



Vecinos, ye que los caboranenses, si nun se m´olvida na, somos xente fuerte, saludable, unía, istruía, sociable, sabia, sana, paciente y humilde, aunque resulte difícil amaguestar toes eses virtúes nuna misma persona. Y, mandagüevos, somoslo pol fechu únicu d´haber vivío o nacío en Caborana. Esplícovoslo en cuatro pallabres:

Somos fuertes porque resistimos a caleyes sin pavimentar, sin ceres, poco o insuficientemente iluminaes, y por onde discurre libremente´l agua como ríos desbocaos, a su antoxu, cuandu urpina fuerte, po la falta desagües. Sinembargu, nuestru cuerpu nun se parte a la mitá ante esa adversidá, ya que nuestros fémures, digamoslo d´una putavez, son los mas resistentes de la creación – diz eso un estudiu monográficu al respectu que cayó´n mi mano izquierda – y los nuestros músculos son los mas elásticos y tenaces, lo que nos permite movenos pol pueblu como si na. ¿ Nun ye eso ser fuertes?

Somos saludables porque sobrevivimos al ambiente ostil. Sea cual sea. Fai un tiempu rodeaos d´escombreres, islán y polvu negru. Hoy circundaos d´edificios en situación precaria, n´estau de ruina técnica la mayoría d´ellos, ofreciend´un paisaxe urbanu deplorable. Pues, a pesar de to, caminamos pol pueblu entr´ellos con toa naturalidá, co nuna sonrisa permanente movía po la virtualidá de lo que fue y ya nun ye.

Somos uníos porque a pesar de tar el pueblu dividíu en dos partes, los de baxo entornu a la carretera y los de mas parriba, nos Cuarteles, Colomines, Pinga, Pruvía, Buciello, Reguera, …a pesar des´impedimentu topográficu, ensin necesidá de que nos costruyeren túneles, puentes elevaizos, escaleres mecániques ( jeje, recordai la última promesa electoral de l´aspirante a Alcaldesa ), que facilitaren nuestra comunicación, dámonos, cuando nos topamos, abrazos apaicíos a los que s´espeten dos hermanos que se quieren.

Somos istruíos porque, a pesar de los munchos pesares, sin profundizar nesti momentu nel por qué, cuelguen en muches parés de nuestres cases infinidá de títulos universitarios de lo mas diverso, profesores, médicos, abogaos, filósofos,…

Somos sociables porque sin sitiu nel pueblu onde reunise, n´intercambiar problemes, desarrollamos una vía asociativa exemplar entornu a los chigres, faciendu nes partíes y nes tertulies de tos ellos una secuencia interminable de llogros y esperiencies.

Somos sabios porque sin biblioteca pública nel pueblu, van jodese que leemos a escondíes, nel cantu, xunto´l pozu, baxu´l correor,…acumulando, pa desgracia del poder, tesoros de conocimientu incalculables.

Somos sanos porque a pesar del cutre ambulatoriu que tuvimos hasta fai bien pocu, resistimos de pié la guadaña de la Infatigable, como si nuestres enfermedaes se curasen milagrosamente gracies a la intervención d´algún santu desconocíu, como no, tamién de Caborana.

Somos pacientes porque tras una serie de legisllatures con les autoridaes locales nacíes nel pueblu, nesque nun se fizu ni putucasu de les nuestres necesidaes ni reivindicaciones, dedicanadu´l tiempu y les perres a organizanos Xuegos Florales, aguantamos, como paisanos, les ganes d´arrefundialos a onde se merecen.

Y , por últimu, amigos, somos humildes. Verdaderamente humildes, porque teniendo tos nosotros eses cualidaes citaes, nun vamos pol conceyu avasallando al restu de convecinos, abusando de nuestra manifiesta superioridá.


Amontonamientu pa subir a les cadenes


Así que, vecinos, que nun cunda´l pánicu. Que los caboranenses somos to eso y algu mas. Y a mas de fuertes, unitarios, istruíos, sociables, sabios, sanos, pacientes, y humildes, somos divertíos. Y pa profundizar na diversión tan les Fiestes. A disfrutales y que l´alegría nun decaiga.


EXECUCION SUSIDIARIA

jueves, 12 de junio de 2008





Cuando uno parte de La Pola´l Pino en dirección a Les Foces, a medida que va pateando por el camino vecinal va divisando la configuración del nuevo valle, que se estrecha y aprieta por momentos con frondosos bosques de especies autóctonas por ambos márgenes. El camino empieza e empinarse, la naturaleza te envuelve totalmente al adentrarte en ella y , de golpe, cual bofetada inesperada para nuestra vista, se atisba un gran prado y, cerrando esa propiedad de unos tal Txanke y ro , a modo de fortificación medieval, un cierre de mas de 2 metros de altura, de bloques de hormigón, de un gris horrible en desagradable desafinado con el verdor general. Un auténtico atentado medioambiental formado por un paredón, inmerecido en una nave industrial, donde las Normas solo permiten el cierre con seto vivo, es decir, con una sebe.
Pues el Ayuntamiento parece ser que puso en marcha el Departamento de Disciplina Urbanística y pretende iniciar las acciones administrativas consiguientes, quitando el muro referido. Y l´Alcaldía lleva personalmente la cuestión






  • - Qué,…ya empezasteis el derribu?
  • - Qué va!. Esta liapleitos d´abogá diz que antes que ná hai que dai Audiencia al interesau
  • - Pero, ¿audiencia?,..si esto nun yel Vaticanu…
  • - Diz que ye necesariu
  • - Pero, si además, comemos co nel tos los díes en Felechosa, nel Torres. Y sábelo todios.
  • - Hai que dai Audiencia y luego esperar a que presente sus alegaciones
  • - Qué coyones v´alegar si ta d´acuerdu con nosotros pa montar el paripé y dar la sensación de que facemos algo
  • - Y diz mas. Que después de to eso, ye cuando hai que facer un proyectu pa ejecutalu de forma susidiaria
  • - De qué osties hables?. Déxate pijaes y empieza a derribalo ya
  • - Dasme permisu?
  • - Cagonmimanto, entós quién coyones manda quí,..
  • - Na, ahora mismo marcho pal Pino

Y dicho y hecho. El video que sigue recoge el inicio, en cumplimiento de las órdenes recibidas, de las labores de demolición de la atrocidad denunciada.







Por razones obvias, el muro de cierre, para vergüenza del propietario, de los empleados municipales y de las autoridades locales, sigue en pié. También, para mayor afrenta a la legalidad urbanística regional. Y ahí continua, golpeando, cual "guantazu", la vista de los caminantes que enfocan el acceso a Les Foces del Pino en busca solamente de la maravilla que les va deparar la sorpresiva y exhuberante naturaleza.


GPS.... PA LOS TAXIS

lunes, 9 de junio de 2008




LNE
Los taxistas tendrán un GPS en Aller

CABAÑAQUINTA será la base desde donde operará un sistema GPS que atenderá el servicio de los taxis de toda la comarca. El Ayuntamiento acordó ayer la cesión de un local para la instalación de este servicio.



  • - Joder, por ónde vas
  • - Por onde diz esti aparatu
  • - Pero, si la Pruvía ye eso. Para. ¡Paraaaaa….!!!!!!!
  • - Ya, seralo, pero el GPS mándame tirar pa baxo. Nun pueo parar.
  • - Tira pa onde te de po los güevos. Allá tu. O vas por onde siempre, o yo nun pienso pagate
  • - Yo cumplo lo que diz Villalta
  • - Pues, entós que te lo pague él, nun te jode

Y hablando de taxistas me viene de inmediato a la mollera el nombre de Paquirri….



Paquirri antes de tener su famoso 1500



Lo que un hombre puede llegar a estar enamorado de una máquina queda fielmente reflejado en el cariño de Kiko por su automóvil. Muestras de afecto idolatril y efusivo que hacía permanentemente patentes en proclamas al sol de sus cualidades técnicas, de diseño, mecánicas y ergonómicas. De todo un poco.


Siempre se comentaba, a modo de chiste aunque el hecho fue cierto, la ocasión en la que Kiko quedó encerrado en la Canellada, cuando habiendo ido desde Caborana a Oviedo llevando un enfermo mental de nuestro pueblo – como sin nun hubiera coches en Caborana, encargáronilo a ún de Morea y, ale, salimos en toa la prensa - , al llegar a la recepción hospitalaria, apeándose del coche, empezó a dar vueltas a su alrededor levantando los brazos con claros signos de loa hacia el voiture, gritando:

  • - Esto nun yun coche. Esto nun yun coche. Nin siquiera ye un aiga. Esto ye un avión.



Detalle de los elementos de despegue y aterrizaje
del avión de Kiko





Los profesionales de la siquiatría no tuvieron ninguna duda de a quién traían a ingresar y allí pasó el taxista unas horas retenido hasta que las fuerzas vivas locales tiraron de teléfono para llamar al Vazquezprada, director de La Región, vecino consorte de Nembra, a fin de que utilizara sus influencias políticas para retornar a Kiko al Conceyu.

Siendo alumno de la Academia de Don Alemán, como era recomendable para la salud personal el pirar de vez en cuando, yo me pasaba buenos ratos escuchando a Kiko junto a la parada de taxis, cuando deambulaba alrededor del 1500 y acababa soltando :

  • - Esti coche ye la ostia. Los limpiaparabrisas indíquenme el númeru del cupón que tengo que mercar

Supongo que, como todo buen jugador, ocultaría sus pérdidas. Las ganancias, por razones obvias, también. Y la gente ponía el oído al zig-zag del mecanismo de las aspas limpiadoras, pero no le transmitían daqué. Y menos, que les susurrara: venga que hoy va a acabar en 7. Por lo menos, para que te tocara lo jugado, decían los vecinos. Nada. Nada de nada.

  • - Si, ho, paez que nun hablen, no, pero esi ronroneu a mí trasmíteme la información numeril aleatoria que asina los premios.


El interior, siempre impecable



En otro momento, recién instalado en el automóvil un potente motor diesel Perkins, del que todos recordareis el infernal, asqueroso, desarmador y molesto traqueteo que cogía una vez puesto en marcha, con el coche en relentí, Kiko muestra atención a la desagradable cadencia ruidosa y empieza a explayarse:

  • - El leve zumbíu del nuevu motor faime percibir en los mios oíos la música universal. Y pueo llegar a distinguir con claridá una transición de una mayor a una sétima disminuía, el avance y progresu de la música barroca, les variaciones vulgares del Vieyu Peluca o les obertures del Mesias de Valdefarrucos.
  • - Oye, Kiko, tu, ¿nun tarás sordu?. Lo que se oye ye solo ruíu. Munchu ruíu.

Dicho y fecho. Y esta vez el gallasperu del Cebolla acabó en La Casa España, en la consulta del Dr. Buylla.



La radio, por si acaso, siempre sintonizada con
Radio Malvís 44.4 OC, de Caborana



Hoy, si viviera, Kiko tendría no solo el GPS que va instalar en los taxis nuestro boyante Ayuntamiento, sino wifi para los viajeros posteriores, Tv en directo de los canales pornos afrikaines, ronroneo cuadrafónico para acompañamiento al siesteo vespertino, iphones de gorra, silenciosos acompañantes virtuales para los univiajeros necesitados, amplia terraza superior, agitadores gluteares disiparadoras de las celulitis indeseadas,…y alguna ocurrencia agradable que añoramos y de las que estamos faltos


HAY MAS...( semeyes )

miércoles, 4 de junio de 2008



Nueva perspectiva de la foto de grupo
en la escalinata de la iglesia




La comida ya se había terminado...
Se esperaban las copas




Homenajeada e hija, en el centro.
A los lados, el Tesorero y el Presi




El Sporting empezaba a encarrilar el resultado ante el Córdoba.
A algunos, les salían destellos blanquiazules por los güeyos.
Tranquis, que todo llegará...jeje





Al final, como siempre, problemas con les perres.
Fue curioso, éramos 69 y sirvieron 71 cubiertos.
En Caborana funciona también el
" canón de la celebración "



C O M I M O S

domingo, 1 de junio de 2008



Vistazu xeral, a la salía misa


El primer aspetu a señalar de la celebración fué l´exitu d´asistencia. Pasose d´entornu a los 40 paisanos nel añu paseu a 70 nesti. Pero hubo mas novedaes. Ya nun mos quedamos en na comía, les fotuques, los recuerdos y los chismes. Quiá. Voy a enumerales, asina pol alto, solo pa qu´el análisis lu faiga ca ún:

  • La cita fue delantre l´Iglesia, onde hubo una misa po los que hubieren fallecío nos años anteriores, oficiá por Jose Luís, un cura que tuvo de coajutor en Caborana po los años 60. Fue una misa de les llargues, cantá por un ochote de Xixón.

¡¡¡Rompannn,...filas!!!

  • La comía fízose onde l´otru añu. Nel nuevu hotel. Como yéramos tantos , ocupamos tou´l espaciu de la planta baxa, de tal forma que, sin querelo, tuvimos separaos en distintos grupos po los disferentes espacios, de tal forma qu´un amigu míu díxome al oíu: Oye, qué pocu avanzamos, ...por un llau los del Casino - tocóyos nuna especie de reservau -, por otra los de Ca Goro , y al fondu los de L´Amistá. Nel centru la mesa les autoridaes, con el Presiedente de la ¿Asociación?, el Tesoreru, el Cura, La Homenaxeá y la su fía - La ¿Asociación? decidió rendiyi homenaxe a les que rexentaron el Bar La Bolera - y algún otru que se sentó conellos porquei habíen dicho que los de aquella mesa nun pagaben.

  • Acabá la pitanza, tras el solicitau silenciu, presentación del Actu, pallabres del Presidente, loa de la Homenaxeá, entrega de osequiu y flores, mas pallabres, estes d´agradecimientu. ¿Recuérdavos daqué?.

  • Ultimes precipitaes conversaciones y deseu de capacidá d´aguante pa los prósimos 12 meses.

Resultó obligá la visita a BONI,
yera´l últimu día que diba tar abierto



Marcelinos,... y mas xente



¡Qué nooo!, que nun tién azafrán, ostia,
que ye deconstrucción,
o nun veis la televisión




El Hermano Antonio alertando a sus alumnos:
"
...derechos, derechos, ...como la puta vela, ...ehhh"




Mesa Presidencial
( Adivinai quién pensaba que nun tenía que pagar )