Finiquítase to, crisis de llau. Allocaos díes de recaos, estudios y cellebraciones. Que si, por orden, retornar les fueyes prestaes nel Louvre. Que si nun taba la rapaza de la otra vez. Celine. ¿Celine?. Sí, coño, Celine. Y ca vez que los espatuxábamos, rodeábennos forníos guardies de seguridá. Y así, sales y sales. Controles y controles. Como siguen falando de aquella manera suya, qu´ellos llamen francés, pa mi que, apreciación personal, nun nos entendíen. Así que dexamos los papelucos nel fondu d´un de los sarcófaos robaos por ellos en Egipto pa que, cuando dieran co nellos, cellebraran un nuevu nacional descubrimientu documental nel Museu.
Alocución elocuente y emocioná de Sarkozy nel homenaxe
a Isongu, el nuestru
Después, Normandía. Homenaxe d´un emocionau Sarkozy a Isongu. Referencies a su aportación a la arquitectuta tradicional normanda. Y a la fabricación de la sidra, cidre pa ellos, mira que son retorcíos. Herencies de sangre, tras 2000 años. Reminiscencies de su sabiduría civilista nel Códigu Napoleónicu. Y hospitalidá. Pué ser la síntesis apresurá, na mas arribar y en sin desfacer el maletu. Tiempu habrá pa desfacelu y dir colocando les coses en su sitiu. El de nuestra historia. El del desembarcu, no yanki, sino de Isongu, en tierres normandes.
Casa que teníen destiná pa los de Caborana y de la que fuimos huéspedes
Novela cortuca. Casi ná. Apenes una reflesión. Sobre la morriña. Sí, esi sentimientu de nostalgia esperanzá d´un regresu, pa topase con:…. (jodíu destín) otra cosa.
Pa ello, céntrase na historia d´una rapazona de La Pinga que tién que colar del pueiblu a servir a otra provincia. Allí acaba llevando una vía normal, como la que manexamos casi tós, siéntiéndose, al cabu unos años, una cazurrina mas.
Pasaos unos lustros, decide tornar a Caborana y va encontrando per les caleyes, secuencialmente, a tos los conocíos y familiares sobrevivientes qu´había dexao nel llugar , totalmente cambiaos y con los que nun pué mantener conversación alguna. El azar, que nesti Blog, dicho sea de pasu, tópase comodios, poni delantre a un paisanu que, cuando mozos, antes de furtiar ella del puiblu, habíai tiraoi los texos, sin llegar a frutificar l´ofrecimientu varonil.
Deciden topase a oscures, tarde, na cuesta del Terceru, pa ver si puén retomar la relación. Pero, ay amigos, na yera como antes. Ella había manteníulu siempre presente en la suó mollera, veíalu munches veces en sin velu, y hasta recordaba los detalles de la única vez que habíen chao una bailará en La Pevidal, y él,…ay él,...Él nun s´acordaba de ná. Y nun solo eso, falando co nel yera como facelo con un desconocíu garrulu.
La reflexión apuntá al iniciu: El tiempu nun pasa en balde, vecinos. Cambia les coses. Cambia a los otros. Cámbianos a nosotros, tamién. Y cualquier intentu de volver a topase con un tiempu y una situación pasá ye una utopía. Y una decepción. Perserverar nello, ye mantenese na inorancia.
Eso cuenta Pila na novela
*****************************
CITA LLITERARIA
La vida ye una obra de teatro, onde el autor y el director ye... El destín LUIS LANDERO
No hay comentarios:
Publicar un comentario