Desde este Blog, habíamos convocado a una sestaferia para intentar recuperar de entre la selva a nuestro famoso Palacete de Lerontina, levantado por Isongu el Nuestru, convertido posteriormente en oficinas de la Sociedad Hullera Española y finalmente en Escueles de Sinariego. A aquella llamada solo acudió el gaiteru, un pariente de Los Cuarteles y Zippo. Y los tres, sin recuperear nada, mas allá de sus recuerdos, disfrutaron del momento.
Ahora el Ayuntamiento se hace eco de aquella convocatoria y anuncia la suya, que no concreta ningún lugar de actuación, pero que nosotros esperamos que se acuerden y empiecen por Sinariego. En el Casino de Moreda, afirman que es la aplicación práctica del tratamiento médico impuesto por el galeno municipal al Sr. Alcalde y al Sr. Concejal de Cultura para aligerar barriga. Nosotros, no somos de esa creencia. ¡Qué quereis!, no nos imaginamos a ninguna de las dos autoridades en bombachos. Mas que nada, porque la historia avala y ampara inequívocamente nuestra conclusión
- Titi, qué coyones ye eso de la sestaferia
- De tranqui, ná. Que nun faen mas que preguntame por tos los llaos que si voy dir
- Qué ye, ¿alguna escursión como les de Gembloux?. ¿Ye pa dir a calcala?. ¿Tan cojonudes?
- Qué va, ho. Ye una xuntura xeneral del vecindariu pa facer un trabayu
- Pa facer, un quéeee. ¿Tas llocu?, Titi. Tra... qué
- Ye lo que nos queda. Diz l´Interventora que nun hai un perru pa ajudicar ninguna obra. Y, por contra hay presiones y necesidaes a barullu
- Necesidá, ..¿de trabayar?. Ostia, esta sociedá ye verdá que ta dexenerando. Yo llevo toa la vida sin mangala y, ¡mira qué cuerpu!
- Ye una forma tradicional de convocatoria vecinal y si ponemos a la xente a ello, nosotros quedámonos con la función de apurriyos el botijo y ellos a lo suyo. ¡Que trabayen!
- ¿Nun pué ser una bota?. Asi, de pasu, chamos algún tragucu
- Ye pelligroso, porque si el vino los desinibe, igual nos armen ladediosescristo y nos apurren la fesoria
- Apurririóla. Entovía nun nació el que me faiga trabayar a mí.
- Yo apúntotelo. Baxo´l efectu del alcol, l´ayeranu ye pelligrosu
- Serán los de la parte alta
- Los de la de abaxio tamién
- Pues entós, será que lo que tomen ye barato, porque cuando ye de reserva, a mí, elévame ´l espíritu. Ay, Titi, ¡cómo se nota que nun tuviste chigre!. Yo ésto aprendilo na Cafetería Xana, en Caborana
- Nun lu tuve. No. Pero, hai que tener cuidao con el pimple axenu
- Con el míu, ¿atreveste a dicir?¿Atréveste a metete con el tuó Alcalde?
- Ya me liaste. Siempre me pasa lo mismo siempre que entablo alguna relación con la cultura. Piérdome
- Por eso, Villalta, ….el Concejal de Cultura soy yo. Nun yes tu
- Quiés decir que, ¿tamién bebes?
- Anda déxalo, Villalta, y tu ven conmigo a la sestaferia que ya nos arreglaremos,..
- Xacto.... Pa que la hinquen, como siempre , los mismos.
6 comentarios:
Vaya pareja. Laurel y Laurel. El Gordo y el Gordo.
Si si la sestaferia pa unos pocos, a los que avisaron desde la casa la cultura que la reunion yera a las cinco,los demas como lleguemos tarde,el concejal ya taba roncu.
Ahhhh!. Si lo sé que la sestaferia yera pa cantar hubiera dío yo. Roncu y tó.
Novelista comentarista :una gueñaina al Gramatica de la LLINGUA .
La perbona acoyida que tuvo la Gramática de la Llingua Asturiana llevó bien llueu a que cuasimente s’estrincare. Ello, lóxicamente, aconseyó facer una nueva edición que, con nueu procuru, enderechare los aspeutos que la primera nun fore a iguar. Nesi sen ufiértase esta curiada y correxida segunda entrega.
Academia de la Llingua Asturiana
Uviéu, xineru de 1999
El presidente d’Asturies, Vicente Álvarez Areces, afirmó esti xueves 28 d’ochobre, nel actu d’inaguración de la sé nueva de l’Academia de la Llingua Asturiana (ALLA), que se sentía arguyosu del trabayu fechu pa dignificar l’asturianu a lo llargo de los sos once años al frente del Executivu, «y la sé nueva de l’Academia ye muestra d’ello».
Tini, ¡quién te hubo visto y quién te ve!. La verdá que nun me extraña que te orgullosu. Tiró munches perres públiques en ello. No hay mejor justificación que alabase.
¡Alábate boroña!
Publicar un comentario