APROXIMACIÓN GENERAL
El terminu xenéricu folk ye inglés y empezó a usase hacia´l añu 1800 con los sinificaos de “tradicción”, “transmisión oral”, “anonimato”, “no comercial”, tos xuntos nuna supuesta coztelera musical, a la que deben añadise que, como to lo bueno y permanente, tuvo siempre asociá esi tipu de música a les clases mas baxes de la estratificación social del momentu.
Añado, de pegote, lo que diz el Tech Multimedia Music Dictionary – escritu, po lo que paez, nel Casinu de Morea – que ye “la música del pueblo, transmitida de generación en generación, con raíces profundas en su propia cultura” Quizás se entienda meyor con unos exemplos:
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y Quilino,entonando el .." pué que sí,
pué que no, tenga habitantes la Luna",
resolviendo antes que los americanos l´enigma
de los extraterrestres
pero nun hay gorriones,
que les mató tos Marcelu
con nel estiragomes
tamién picatueros,
tién qu´haber malvises,
vilo yo lleno güevos
- - La existencia del puntu xeográficu local del Cordal
- - La constancia de la vivencia, nel pueblu, de Marcelu ( El Llocu ) que tos conocimos
- - La jodía puntería que tenía, con nel ancestral arma, el mentau personaxe
- - La denuncia contra la depredación de una especie de ave determiná por la pertinaz conducta del paisanu en cuestión
Cuando facemos y trasmitimos co nel canciu to aquello, tamos faciendo, a lo meyor ensin sabelo, folk.
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Quilo apaez aquí sustituíu por otru vecín, entonando
"si se fué que se vaya, que nun volverá"
2. Tamién, cuando cantamos:
diz que da saltos mortales.
Donfrancisco inténtalo
y, probe, cai siempre d´espaldes
- - Teníamos cura,…. nun fuera el casu
- - Pusímosi el nome
- - Insinuamos que yera mas torpe quel de Santullanu, famosu por haber llegao nel Cirkus Kronhe y haber cambiao, de sopetón, el equilibriu físicu por el teolóxicu
Y seguíamos faciendo folk.
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con la partitura na mano, La Internacional,
que aunque ye una canción popular,
nun ye folk.¿ Veis la diferencia?
Sábese porque ningún levanta la vista,
como avergonzaos, y por
la cara que pon el guardión
3. De la misma manera que cuando nuna copla de carnaval, ya puesta nesti blog, arrefundiamos:
vamos a ser mui lucíos,
porque nos quiten la lluz
de los palos mas torcíos
Y con el nuevu allumbrau
que poniéndonos tan,
como tién mas potencia,
hasta los ciegos verán
- - Poner de relevancia la prestancia y lucidez de los vecinos del pueblu menos madrugaores y que solo salíen a “facer los recaos” por la noche
- - Lanzar un rayucu d´esperanza científica a Mael, Cabalcanti, Belino …y el restu de los ciegos del llugar
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lubricando el gargüilu antes de ponese con
" ¿ Soy yo esquirol? "
4. Con nel cantar:
dicen que nun van rapacinos
pol furacu duna llave
vi yo cinco pequeñinos
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A veces les canciones acompañábense
de pequeñes representaciones.
Nesta " Suelta el remu, bateleru",
¿quién pensais que lu llevaba na mano?
5. Otru exemplu de lo que ye el folk local recóyelo una estrofa de la danza prima allerana:
que Morea ya cayó
y Sotiello ta temblando
del sustu que recibió
- - Ya había en aquel momentu tres localidaes diferenciaes: Caborana, Morea y Sotiello
- - La capacidá de resistencia ante l´adversidá de les tres nun yera la misma
- - Podíamos formar y enunciar una prelación, de mayor a menor, de bravura y resistencia ( Morea tiróse, Sotiello tambaléase, nosotros aguantamos el tipu)
- - Considerábamos a Caborana el reductu salvaor de yo nun se bién qué, enfotando nella su persistencia nel tiempu.
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nel Olimpia. Soto, encantau, po lo que paez
y, desde los Cuarteles, utilizando les nueves tecnoloxíes,
ya se tan sacando les entraes
3 comentarios:
Joder, de lo que se entera uno en esti Blog
Yo siempre pensé que se cantaba por cantar y que les letres yeren pijaes, sin ningún significao
Pasamos de la bici a la canción con una rapidez que desorienta.
Jeje, en Caborana ya nos adelantamos en la compra de entradas vía digital. ¡ Muy Bueno!
Porsi: En los Cuarteles siempre nos distinguimos por la tecnología punta,....punta del deu.
Un saludo
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