EL BOLLU

miércoles, 20 de junio de 2007

Les Fiestes yeren la celebración veraniega por excelencia en la que se festejaba la copiosa cosecha recoyía, con abundante comía, vinu, baile, conceyos de clanes familiares, procesiones y hasta,.... posibilidaes de noviu.

Pero eses celebraciones estacáronse. Y en los años 50 y 60 los Ayuntamientos franquistas dedicáronse a organizarles ufiertando solennes bailes, mas que solennes mises, espampanantes sesiones vermú,…..To, to, colosal, colosal.



Los tiempos fueron torniando mas,.... y la cosecha recóxese hoy dirétamente nel Aldi, los numeracos del colesterol y del sobrepesu muestren que les comíes dilaten el butieyu, les napies rojecíes pregonen borracheres frecuentes, la mayoría les familias tan tan esparcíes que ye dificultoso xuntales en veranu, a les procesiones ya nun va ni Donfranciscu – probe , ta vieyucu ya – y les esperances de noviu escúrrense por esti despertar homosexual que se filtra con toa naturalidá.

Les fiestes hai qu´enfocales hacia otra realidá, ya que solo les que sepan adaztase a les nueves exigencies mantendránse nel tiempu . Nu
n voi dar consejos de pa onde apuntar la escopeta. Mio pá diría que pa la escombrera, deformación profesional, supongo.

Esti fin de semana, en Caborana, nes Fiestes patronales, aparte de bailes, verbenes, cachivaches, volaores, xente, ruiu…..el lunes fízose la fiesta´l bollu y da gusto ver la cantidá xente que se xunta pa merendar al aire libre, escanciar unos culines, tertuliar con viejos conocíos , retomando con nuevos aires lo que vino faciéndose ancestralmente. Un aciertu, de verdá. Y una visita obligá pa tou caboranense que puea acercase a Caborana en tal fecha.


Amesto unes semeyes entremecíes de la jorná del bollu del llunes pasau












11 comentarios:

Anónimo dijo...

¿Dónde es la celebración? En qué lugar me refiero, estoy "descolocado"
Gracias Exiliau

Anónimo dijo...

Fué en Caborana el pasau lunes. Está mui concurrío ....baxen hasta de Morea,...que ya ye la ostia...

Anónimo dijo...

:-))
Sí, sé que es Caborana, tu bitácora va de eso. Yo viví en ella hace unos treinta años. Me descoloca el sitio, no me ubico. ¿Tal vez en esas instalaciones que hicieron en la antigua escombrera donde algunos amigos tenían huerta?. No sé, veo mucho verde y arboleda, además en la cuarta foto creo adivinar edificios al lado de unos altavoces, ¿o son atracciones de feria? no sé.
"Gracies".

Anónimo dijo...

La fotografia antigua es extraordinaria. El joven que lleva baston podría ser el menor de los Valdavidas.
Me parece conocer a varios pero tengo dudas.

Anónimo dijo...

LOLO:

La fiesta celébrase como bien dices en les instalaciones de la escombrera, hoy instalaciones deportivas y parque

UNDEFOZ:

Pues, no, nun ye Gusti el de Valdevidas

Anónimo dijo...

No me referia a Gusti, sino a un tio suyo llamado Lolo
Esta foto debe se ser de hacia 1945

Anónimo dijo...

No..qué va...pon como 9 años mas tarde.

Anónimo dijo...

Si el del baston es Lolo Valdavida Lobo, el último hermano de Lucina, madre de Agustin Cordero Valdavida, la fotografia no deberia de pasar de 1950 y muy pocos

Anónimo dijo...

...nun quiero polémica....pero, parte de mi familia y yo mismu toi nella...y tién fecha por detrás...añu 1954

Anónimo dijo...

No esta en mi intención buscar polémica.
Como bien dije anteriormente me pareció una foto muy interesante, en la misma conoci a Matilde Arboleya y a su hija, pero tenía la duda sobre el chico del bastón, y pedia a los diversos comentaristas si podian confirmar mi opinión sobre el mismo.
Gracias por facilitarme el año

Anónimo dijo...

AUNDEFOZ-
Lolo nacio en 1941, en la foto tendría 14 años, cosa posible, además hay un parecido físico.
Creo es él. pero no estoy seguro.