YA TAMOS AQUÍ.....Y TAMIEN,...LES FIESTES

viernes, 15 de junio de 2007



EL PREGON

¿Qu´osties y´un pregón?. Cojonúa pregunta. De toes maneres hasta güei, entendíase com´una cosa panegírica, una xaltación de les virtúes de la xente que vive o moró nuna localidá determiná, dexando preclaros sus mas gloriosos fechos istóricos: anegación, patriotismu, santidá ( la mitá de la mitá ), sabiduría, dedicación, puteríu, servilismu, ladroniciu,…

¿Cómu se faen?. Solmenàndoyos a los presentes una llista de prohomes – casi ninguna promuyer – que s´ubieren distingüío y señalao nes virtúes soltaes anantes. Sáquense a relucir al pretigiosu militar, a insines galenos, a políticos fieles, santones, beates,…. hasta llegar a bobar a la xente, dándoyos a entender qu´aquellos atributos yeren cosa normal, non conellos, non, sino consustancial con los fueraserie. Tamién se fai una descrición del llugar, de su clima, su buenaire, sus agües, del frescor de sus fuentes, l´azul del su cielu despejau, sus calles delbote,… To ello arrefundiao, ahí te va que te preste, de forma impune, pa envidia de los probes vecinos qu´en xamás llegaríen a ser mentaos en tamaña relación. Y,....

¿quién yel pregoneru?. Un fíu preclaru del llugar, ilustre, que ta endamíau nuna posición social superior, o simplemente bien colocau con respetu algún jefazu local, existiendo una casuística variá al respeutu. (Ramiro el sico-teta, lúltimu pregoneru, famosu luchaor feminista- pendiente de sentencia judicial -, felpeyu del carnal de Xixón, fue una imperdonable esceción a to lo anterior, p´apuntar nel debe de los dirixentes de la Xunta Iniciatives )

Si to eso ye un Pregón, nesti espaciu, notru momentu, escribiremos el antipregón, que, por ciertu, ya lu publicó fai unos años en la prensa provincial un vecín local. Retomau del CALEYERU, copiarelu pa que vos preste, pa que si teneis a mano una impresora lu paseis a papel y pa que i lu apurriais al pregoneru oficial del momentu.



¡¡¡¡ Felices fiestes de les Nieves !!!


10 comentarios:

Anónimo dijo...

EXILIAU: deseo que hayas pasao unas vacaciones "cojonudas",
ya te echabamos en falta para animar un poco este cotarro.
Este año los jóvenes de Caborana han decidido no hacer pregón. Dicen que es una cosa pasada de moda. ¿tendrán razón?
Viendo los problemas que acarrea traer a cualquier "cafre" pues igual tienen razón.

Anónimo dijo...

To s´acaba.

A mi tamién me paez una cosa trasnochá. Sinembargu, ya verás cuando espete el que se publicó po los años 80 - incluso apaició nuna revista de tirá nacional (Ajoblanco, quiero recordar), acojona escribilo - verás que cosa mas orixinal y mas patesarriba.

Merucu dijo...

Menos mal que esto vuelve a carburar, que esta quincena sin lectura del Exiliau tuve que suplila viendo el Salsa Rosa y derivaos.

Que angustia por diox.

Anónimo dijo...

Estos jovenes de Caborana son tremendos.
Pero bueno, es que Caborana solo dio cafres, es que no hay personal mas o menos decente independientemente que se llamen para hacer pregon o no.
Hacen bien no faciendo pregon, puess no vale para nada.
Pero esto de "cafres" no se como interpretarlo.Aunque de todo hay en la viña del señor.

Anónimo dijo...

Mas que dir al dicionariu, pa saber xactamente lo que yun Kafre nun tienes mas que leer les noveles de Tom Sharpe que se desarrollen nel África del Sur. Reiraste a mansalva y comprenderás el sentíu últimu del términu.

Anónimo dijo...

Poco he leído de Tom Sharpe; de su lectura y crítica del mismo he deducido un estilo corrosivo, e incluso cruel, que llegó a dividir a sus lectores. Su novela tiene una temática muy variada que va desde el Apartheeid hasta la misma sociedad inglesa en el que no deja campo sin criticar.
Creo que el término “cafre” lo emplea el autor en sus escritos relativos a su permanencia en el sur de Africa y no lo expresa en sentido negativo.
Así que dejando a un lado el diccionario, habrá que seguir la norma de la libertad y la libre interpretación.

Anónimo dijo...

Corro..qué?...cruel?

ostia!!!!, ai que jodese, ANONIMU , ¿nun habras leío la crítica en La Razón?...Mandagüevos, ironía, mucha ironía - inglesa, por mas detalle - ye lo que contienen sus libros

Y ye cierto. Dividió a sus lectores. Entre los que se rieron mucho y los que se descojonaron .

Lo dicho, los kafres quedan definíos. Otra cosa ye que guste lo que se diz, y que veamos algún conocíu reflejau y moleste. Vale. Que se va facer!

Anónimo dijo...

exiliau: lee lo que trae la Wikipedia y verás lo que leyó ese anónimo a Sharpe. Dice lo mismo que trae la enciclopedia. No tienen ni puta idea de quien es ese escritor y tienen la jeta de reproducir lo que trae una enciclopedia de internet para hacerse los instruidos. Que cara mas dura.

Anónimo dijo...

..cualquier mediu ye buenu pa llegar al conocimientu. Hai qu´admitilo.Y nesi contestu hay que situar a Wikipedia..... Pero, hai que saber situar la información. Y lo mejor, además de lo mas barato, ye acercase a la biblioteca y leer Reunión Tumuluosa ó Exibición Impúdica. Y pué gustar o no el estilo , pero si se concluye que lo escrito ye cruel y corrosivo ye que nun se entendió na de lo leío y que convién pasase a Corin Tellado ( exemplu de proximidá )

Anónimo dijo...

¿qué será de Flora la bibliotecaria?, ¡anda que no corrió detrás de mi y de alguno de mis amigos!. Gracias Exiliau por tu tiempo con esta página.
Uno más en la Diáspora.