E L X U G A O R

lunes, 7 de mayo de 2007

Nun hay trampa ni cartón. Ni el probón de Alexis, que taba enamorau com´un llocu de Polonia a la que nun se atrevía a confesai sus sentimientos por la distinta condición económica entrambos. Ni Polonia, por supuestu. Ni el cargauduros del suó pá. Ni les peripecies del mozu pa conseguir toes les perres que lu acercaren a ella. …Na de to eso tien que ver con Caborana .

Ni siquiera, el autor de la novela El xugaor , Dostoiesvski, el mal oliente ( Fiedor ), llegó, como lotru ( Baudelaire ), a veranear nunca en nuestru pueblu. Quiá!.



Pero, sin embargu cuando a Norman Jewison encargaroni la adaptación al cine de la novela Cincinnati Kid – onde taba la fábrica na que mercaba los barcones de vapor el Chanqueiro –, pa elexir a los actores que debíen encarnar a los protagonistes del Rei del Xuegu, aseguroi a un redactor del Caleyeru, que coincidió conel en un viaxe n´avión cuando venía apresentar en Madriz “Xusticia pa tos” allá pol añu 80 , que fue la semeya quei apurrieron, donde unos cuantos que habíen leío al rusu disputaben una partía de tahures en Caborana, la que-i fizo decidise por los actores de la película del Rey del Xuegu …..




Ya veis: … fumo, expectación, silenciu, sombreru calau, gafones negres ocultaores de legañes, soles-i-sombras, miraes acusaores, escoltas, navayes automátiques, cayaos, perrones y perrines, penumbra, algún cazurru, señes amañaes, cagondioses,..…

Ahora vien como siempre la Cosadiella, que nun siempre va formulala Canguro. Hay que alcontrar al de Caborana que paez en la semeya y que se corresponde con cada actor de la película.


Venga, que nun ye difícil. El Jewison, que ye de casasumadre, enseguida que vió la foto, dixo, ostia ta quí el quiz y dedúxolo, nun momentu. Tá claro, el Steve McQueen, el Edward G. Robinson,…Y acabó filmando un peliculón.

Acojona un poco decilo en público, pero, a na que sescarbe, los de Caborana apaicemos en toes les secuencies importantes. Solo hay que atrevese a contalo. Y, vecinos, que se jodan y se aguanten , pero enesti Blogg, desde un poco lejos, nun pensamos callar ná.


4 comentarios:

Anónimo dijo...

cáspita...si karl malden y steve mc queen parece que estan en la foto. son identicos el caloyu y el de perfil de la izquierda.

Anónimo dijo...

Coño, pa mi que la mira fija y penetrante de E,G. Robinson ye muy parecia a la de Vitor, que yera nel pueblu el que mas sabia de cartes

Anónimo dijo...

El otru que tamien sabia de cartes veolu un poco despisteu mirando pal que fai la estampina y nun ta pendiente del xuegu. Encaxarialu con McQueen que siempre fue per independiente.

Anónimo dijo...

Prestome mucho aquello de "Gafones negres ocultaores de lagañes"