TAMOS,...NES NIEVES

sábado, 14 de junio de 2008



Volvieron las Fiestas. Ya estamos en ellas. Y casi siempre empiezan estas celebraciones entorno al Pregonero y al Pregón. El año pasado, por estas fechas, se analizó el papel, función, méritos, móviles y demás lindezas que adornan a la figura del Pregonero. Hoy toca lo que entonces quedó pendiente, el Pregón, especie de loa, a voz en grito, acerca de los prohombres de la localidad, aunque solo de los que hubieran adquirido los méritos necesarios para que fuera posible su incorporación a las memorables páginas de la Historia Local, y silencio y mutis para los que su historia quedó anotada en las hojas que desaparecieron en las papeleras de los estamentos oficiales. Pues, para que estos últimos, es decir, para que casi nadie se quede sin Pregón, ahí van unas reflexiones en voz alta:



Que atención se ponía entós
a to lo que se decia desde el estrau



Vecinos, ye que los caboranenses, si nun se m´olvida na, somos xente fuerte, saludable, unía, istruía, sociable, sabia, sana, paciente y humilde, aunque resulte difícil amaguestar toes eses virtúes nuna misma persona. Y, mandagüevos, somoslo pol fechu únicu d´haber vivío o nacío en Caborana. Esplícovoslo en cuatro pallabres:

Somos fuertes porque resistimos a caleyes sin pavimentar, sin ceres, poco o insuficientemente iluminaes, y por onde discurre libremente´l agua como ríos desbocaos, a su antoxu, cuandu urpina fuerte, po la falta desagües. Sinembargu, nuestru cuerpu nun se parte a la mitá ante esa adversidá, ya que nuestros fémures, digamoslo d´una putavez, son los mas resistentes de la creación – diz eso un estudiu monográficu al respectu que cayó´n mi mano izquierda – y los nuestros músculos son los mas elásticos y tenaces, lo que nos permite movenos pol pueblu como si na. ¿ Nun ye eso ser fuertes?

Somos saludables porque sobrevivimos al ambiente ostil. Sea cual sea. Fai un tiempu rodeaos d´escombreres, islán y polvu negru. Hoy circundaos d´edificios en situación precaria, n´estau de ruina técnica la mayoría d´ellos, ofreciend´un paisaxe urbanu deplorable. Pues, a pesar de to, caminamos pol pueblu entr´ellos con toa naturalidá, co nuna sonrisa permanente movía po la virtualidá de lo que fue y ya nun ye.

Somos uníos porque a pesar de tar el pueblu dividíu en dos partes, los de baxo entornu a la carretera y los de mas parriba, nos Cuarteles, Colomines, Pinga, Pruvía, Buciello, Reguera, …a pesar des´impedimentu topográficu, ensin necesidá de que nos costruyeren túneles, puentes elevaizos, escaleres mecániques ( jeje, recordai la última promesa electoral de l´aspirante a Alcaldesa ), que facilitaren nuestra comunicación, dámonos, cuando nos topamos, abrazos apaicíos a los que s´espeten dos hermanos que se quieren.

Somos istruíos porque, a pesar de los munchos pesares, sin profundizar nesti momentu nel por qué, cuelguen en muches parés de nuestres cases infinidá de títulos universitarios de lo mas diverso, profesores, médicos, abogaos, filósofos,…

Somos sociables porque sin sitiu nel pueblu onde reunise, n´intercambiar problemes, desarrollamos una vía asociativa exemplar entornu a los chigres, faciendu nes partíes y nes tertulies de tos ellos una secuencia interminable de llogros y esperiencies.

Somos sabios porque sin biblioteca pública nel pueblu, van jodese que leemos a escondíes, nel cantu, xunto´l pozu, baxu´l correor,…acumulando, pa desgracia del poder, tesoros de conocimientu incalculables.

Somos sanos porque a pesar del cutre ambulatoriu que tuvimos hasta fai bien pocu, resistimos de pié la guadaña de la Infatigable, como si nuestres enfermedaes se curasen milagrosamente gracies a la intervención d´algún santu desconocíu, como no, tamién de Caborana.

Somos pacientes porque tras una serie de legisllatures con les autoridaes locales nacíes nel pueblu, nesque nun se fizu ni putucasu de les nuestres necesidaes ni reivindicaciones, dedicanadu´l tiempu y les perres a organizanos Xuegos Florales, aguantamos, como paisanos, les ganes d´arrefundialos a onde se merecen.

Y , por últimu, amigos, somos humildes. Verdaderamente humildes, porque teniendo tos nosotros eses cualidaes citaes, nun vamos pol conceyu avasallando al restu de convecinos, abusando de nuestra manifiesta superioridá.


Amontonamientu pa subir a les cadenes


Así que, vecinos, que nun cunda´l pánicu. Que los caboranenses somos to eso y algu mas. Y a mas de fuertes, unitarios, istruíos, sociables, sabios, sanos, pacientes, y humildes, somos divertíos. Y pa profundizar na diversión tan les Fiestes. A disfrutales y que l´alegría nun decaiga.


16 comentarios:

Anónimo dijo...

Ostia,,tengo la muyer tol dia diciéndome, Buci, lo tuyo nun ye normal. Ahora caigo de la burra, ye que soy de Caborana.

Pa tanta dicha, la espera, la verdá, nun fue llarga

Anónimo dijo...

Ahora también me explico yo del mio. Cagoenlaleche!!!, si fuera de Caborana.

Anónimo dijo...

trankis,trankis. Ye que l´exiliau ta pasau tanto pensar. Los de Caborana somos gente normal. Si él no lo ye o nun se cre.....los demás nun tenemos culpa.

Anónimo dijo...

ANONIMO:

Joé, a mí pásame lo mismo que cuenta el Exiliau . Voy sobrau. Así que nun ye un asuntu personal. Y ni pienso ni na. Pa qué. Eso sí, soy de Caborana.

Esi escepticismu tuyu, nun tará delatando que quizás seas forasteru y tas en Caborana de veraneo?

Anónimo dijo...

que va buciello, nun ye escepticismu. Ye realismu. Ye que algunos de Caborana tamos hasta los güevos de pijaes.
Nun vamos a pensar tos igual...que quies. Si no, esto sería un paraiso.
ah, y de vacaciones en Caborana llevo 57 años. To los que tengo, compañeru. Y si tu yes de Buciello, tamos a 300 metros.

Anónimo dijo...

ANONIMU:

Da la sensación de que nun pilles el tonu del asuntu. Y ye facil, mira:

El nuestru - inclúyote, Buciello - tamién ye realismu, pero máxicu. Ye dicir:

De pijaes, nunca hasta los güevos; de les otres coses, hasta mas p´arriba. ¿Que te paez?

Y deses otres coses, intentamos llenar el espaciu y el tiempu. Así ha d´interpretase´l asuntu. Recuerda lo que decía Marías.

Anónimo dijo...

ANONIMO
Se comentó hace tiempo que este es un blogg inteligente para comentaristas inteligentes...

Anónimo dijo...

Total:
¡¡¡pegarata!!!

Anónimo dijo...

Jeje...si...pero pa tos...

Y con chorizu picante

Anónimo dijo...

Conclusion personal:

Esto nun ye ni el Misal ni la Enciclopedia Alvarez. Dígolo porque a veces lese lo escrito como si fuese tal cosa y luego sáquense conclusiones errónees.

Eso paez que pasó con un comentario a una foto de la Comida del otru día. Que tomose, según cuenten, como una afrenta. Manda Huevos. Broma entre amigos, dirigía entre ellos, pa acabar molestandose nun se quién. Que tampoco se sabe muy bién quién lu legitimó a él/ellos pa mosquease.

Echoi un cable al autor:

Lo que dijo PIRULO: Aplicar la inteligencia para sacarle la gracia a la ironía, coíme, que está escrito en esa clave. Y ye que sino pasa como en la música. Imaginaros una partitura en clave de fa y que se lee y se toca como si estuviera en clave de sol: Ruídu, solo ruídu. Pues eso, cojona, a dejar de desafinar

Anónimo dijo...

Si ya lo dice mi madre que es de Caborana : "De desagradecidos, está el mundo lleno"
Con esa carta de presentación, de qué se quejan, y con semejante compendio de virtudes no habrá ningún oriundo sin compromiso, que si no...
Lo que nadie nos contó es que son ustedes, muy zuzpicaces (ceceo mucho)y algo desconfiados. Toman los halagos como insultos, cony.
Pregonero si tiene usted disponibilidad, ya le pasaré datos de otras tierras, pa que nos suba la autoestima, pero creo que no va usted a querer... Si no está Caborana de por medio, nun hay ná que facer....
Anónima

Anónimo dijo...

OTRO DISTINTO
Comentarista inteligente es aquel que según sople el viento del norte (clave sol)hace una interpretación de un comentario; pero si el viento es del sur (clave fa) la interpretación es distinta.
Y esto no quiere decir que dicho comentarista sea un "veleta"
Por favor no elucubre en conceptos.

Anónimo dijo...

¿A qué vién tantu pañu caliente, si tamos en Xunio?
Qué ye, quel blog necesita xustificación?

Pues no. Ni lo uno ni lo otro. Lo escrito nun ye mas que la historia dun pueblu. Entendiendo la historia, no como la sagrá, sino como el relatu de los fechos ciertos contaos como si fueran fizión, pa acercar les circustancies al lector y facer prósimos y creibles los acontecimientos.

Otru concetu controvertíu: La inteligencia nun la mueve el vientu por ondei indica la veleta, como se diz. Si fuera así, probe inteligencia. Quiá. Está situá antes que la veleta, percibe el vientu, analiza y procesa la información, y sabe hacia onde va dirixir a la veleta anantes que el viento la mueva cuando tropiece con ella. Lo contario, con la veleta ya orientá, entiéndelo hasta los necios.

Acabo: La ironía nun sirve pa hablar con determinaos paisanos,..ye claro,...pero tién plena validez pa escribilo tó sobre ellos

Anónimo dijo...

Mejor comentábais las fiestas de este año que en andar en pijadas meteorológicas, musicales ni mucho menos en capacidades intelectuales.

Anónimo dijo...

ANONIMO:

Será porque no hay espacio ( Demasiados actos culturales,conciertos, representaciones,eventos,..)

O quizás porque se comentan solas

Anónimo dijo...

Estoy a 400 Km del pueblín y todo lo que sea referirse al mismo interesa ya sea de años atras o reciente.
Yo no se si se comentan solas o no las noticias de Las fiestas, pero aunque fuese un simple programa.
Todo ello antes que comentarios llenos de ironía que no hacen referencia al pueblo y que obligan a hacer uso del zaping.