EL ROCK ( 4 )...LOS BAILES ( 1 )

lunes, 10 de marzo de 2008


...Continuación

Precisaes nes anteriores entregues lo que fue la evolución natural de la música local en Caborana, desde la invasión romana – puntu de partía del estudiu – hasta mediaos del siglu XX – puntu de desembarcu, con les improvisaes actuaciones de munchos vecinos nes distintes espiches de nuestros llagares -, convién facer ahora referencia a los Bailes de Sala o de Pista, como quiera llamase.

El baile, resultando una manifestación plástica y móvil, conseguía mediante cambios de llugar y posición nun espaciu reducíu de les persones intervinientes, armonizaos con el rítmu musical de la pieza interpretá en ca momentu, to ello fecho espontáneamente, como expresión gráfica de la declaración del sentimientu personal musical de cada cual, y que va desde la interiorización rítmica a la expresión armónica de los movimientos corporales, decía, que ya me toi perdiendo, que el baile a mas del ser to eso, en los tiempos de los que hablamos, tenía un conteníu diferente y socialmente mas interesante.



Pista Pevidal desde´l exterior


Entovía la pista vacía, pero,...
nun tardará en aparecer la xente



Superá mayoritariamente la reminiscencia del medievu, na que los matrimonios mixtos yeren frutu de les comeniencies familiares, dexando de soslayu los sentimientos y les apetencies personales de los mas xóvenes, el problema nuevu que se planteaba yera la instrumentalización d´un espaciu físicu y de un momentu concretu nel que formalizar los encuentros y les relaciones de les hipotétiques parexes.

Paez mentira , recordai, pero nun se podía dirixir uno a la moza apetecía y espetai a la oreya de la que pasaba pal Conomato:

  • - ¡Nita! - ….
  • ...¿ Pepín ?...
  • - Nita, toi llocu por ti y en mis alucinaciones personales imaxínome agarreu a ti en toes les postures posibles, en porrica los dos, nun forcejeu pasional interminable


Primeros ensayos de la orquesta y primeres parexes
buscando´l sitiu aprop'iau

y estudiandu el mercau



Va animandose el cotarru. ...
Los mas atrevíos salen a rueu,..
paez que ta enfocándose la sesión vermú



Empieza a haber llenazu.
Esta mañana clavámosla, ye seguro, ....comenten esos tres



Quia!!!, nipadiós!. Nita, o chaba a correr despavoría sin ver sebe, o directamente se desmayaba en tu presencia, perdón nesti casu delantre de Pepín el llampisteru.


Tamién podía afirmase sin temor equivocase que ni resultaba nin yera fructífera la escena desde l´otru llau del xéneru:

  • - Fredo, cagonmimanto, nun soi pa quitate de la mió cabeza. Y éntrenme unos sudores de la ostia que nin quitando toa la ropa m´amainen. Quiero ser tuya pa que me desofoques indefiníamente

Lo mas probable, conociendo a Fredo, yera quei hubiera dao allí mismo y de sopetón un buen ostiazu. . Sí, oh, acordaivos, yéramos tos desi feminismu radical


Fueron, como siempre los negociantes los que, conoceores de la necesidá social apuntá, invirtieron dineru y esfuerzu nel establecimientu de les sales de baile. Y así nacieron nuestru baile de La Bolera, el de la Pevidal y el del Gatu Nigru, pol casu, onde nuestros pás y les nuestres más giraron y dieron vueltes y mas vueltes agarraos, prometiéndose el hasta que la muerte los separara.


Debe reconocese que, como tos los medios que se nos ponen a nuestru alcance nesti jodíu mundu, yera un mediu competitivu. Muy competitivu. Y nun tos se atrevíen a invitar a bailar a la rapaza que de verdá yos apetecía, ni tos se asemeyaben en la danza a la peonza. ¡Ni falar del peluquín!
Y si lo miramos desde la otra parte, les muyeres nun respondíen con una acetación ojetiva a les propuestes casi en ningún casu, po lo que ye facil esplicase el por qué de les distintes incomprensibles uniones locales surgíes de los apretujones de la Bolera, tal que la de Manolín con Nedina , o de Falucu y Sindina, o de Mingo y Teresina.


Y, entiéndense mas coses. Por exemplu, que Lina queara pa vestir santos porque creyó a piés xuntos quel arrimase nel baile yera pecao. Y murrió entera, ensin probalo, por enfotase nesa creencia.

O que Ima acabara de mujer de Tico el capataz, ya que la probe, cuando ya taba aburría de tar na Pevidal y volvía pa casa, la suó má devolvíala pal baile a vuelta correu al gritu de:

  • - ¡ Venga pa llá!..que nun se sabe a la hora a la que pué llegar un capataz

Y llegó. Y casose con ella. Y fízola su esclava. Y cargola de fíos. Y ca vez que s´enfilaba soplábayi una serie de guantazos nel morru….

Tamién tienen explicación, porque ye solo buscáyila, lo de Lin el barberu, lo de Sofía la Coxia, lo de Anuca la de la Calle´l Bote, lo de Xuanín y Pepón,…..que tendrán cumplíu análisis pormenorizau nuna próxima entrega....


Publicidá pol exterior

...Continuará


13 comentarios:

Anónimo dijo...

Joder, La Pevidal

Uno de los que ta bailando tenía la casa frente a la mía. Veíala desde Buciello

Pal que lo sabe to : ¿ Quién ye la orquesta que ta tocando la sesión vermut ?

Anónimo dijo...

Voy garrar el retu de Buciello.

Nes semeyes vense tres formaciones orquestales diferentes. Solo alcanzo a identificar dos. Una La Mary. La otra la que tién los cinco atriles engalanaos:

Yera la llamá "El Tío Pujas y Los Roquines", veníos desde Boecillo, pequeñu pueblu del llau de Pucela

La otra semeya no dexa deducir a los músicos

Lástma que nos tién abandonaos Canguro, porque si no, díriamos hasta los nomes de los instrumentistas

Anónimo dijo...

toy seguru que canguro cambio el nombre pa anónimo

Anónimo dijo...

esti buciello....a quien quier engañar. Hay una pareja bailando y nun se ve na pero bueno....ye buciello.
Pues otru vivia enfrente el médicu, no te jode.

Anónimo dijo...

Ostia, nun seais así con Buciello.

En una foto apaez un mozu que vivía en los Cuarteles de Tabla, visibles desde Buciello, si de Buciello ye el Buciello que escribe

Anónimo dijo...

Canguro tenía más animación que culquiera de los anónimos

Anónimo dijo...

Sera por las marsupiales..nun te jode

Anónimo dijo...

Por lo que fuera, pero era como decía Amigo un gran animador

Anónimo dijo...

El 7 de Diciembre de 2007 y contestando a un anónimo, canguro decía esto:

Ya toi canseu de decir que Canguro nun ye colaboraor ni simpatizante ni NA DE NA.
Va per independiente per les ñubes estes, di lo que quier y cuando quier, eso si, sin pretender ofender a naide.
Yen estes ñubes si me manden dir, nun voy; si mandemen baxar, entos subo. y si mandamen decir nun digo na.

Viendo lo escrito, nun te mando baxar Canguro por que sino subes pero te echamos de menos.
Un saludo a todos.

Anónimo dijo...

Joder, si ye tan necesariu, por qué nun lu inventamos.
Aquí hay munchu cuentista, asina ANONIMOS, a ello

Anónimo dijo...

Y gelipollas anónimos, entre los que me incluyo

Anónimo dijo...

Ostia!,..cuantu derrotismu...

A ver si vamos tener que organizar una excursión a Benidor a ver si nos encontramos con el Canguro por la Calle del Coño

Anónimo dijo...

apuntarme ami para ir