LA CARISA

sábado, 19 de abril de 2008



EL EQUIPAMIENTO SERVIRA PARA DAR A CONOCER ESTE GRAN EJE DE COMUNICACION DE LA EPOCA ROMANA.

Aller da luz verde al centro de interpretación de la Vía Carisa

El Ayuntamiento de Aller ha dado luz verde a las obras para la creación del centro de interpretación de la Vía Carisa. Un equipamiento que se ubicará en la localidad de Enfistiella, situada en el valle del Río Negro, y dsde donde parte uno de los principales accesos a estos yacimientos.

LA NUEVA ESPAÑA 27/03/2008

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Debo empezar diciendo que siempre miré así como conún pocu de recelu al fenómenu del legau romanu. Confieso amás, como datu añadíu, que qué afición podía tener po la Historia, mandagüevos, si nel bachilleratu cuando díbanos a xaminamos a Uvieu, esperábamos allí un tal Atila, al que yo m´imaginaba siempre de paseu pol Campu Maniobres, to lleno tierra y barru, pol dichu de que porond él pasaba, na de jardinería ,..

  • - Chema, qué ye, questi cabrón del Atila, nun pasa nunca pol Campu Sanfranciscu
  • - No, que va,… rodeálu siempre
  • - Cagonmimanto, ahora lo entiendo


Acabé aborreciéndola. Afondo mas, pa que vos centreis, que… como pa creer a pies xuntos lo que nos dexaron escrito fai MM años desde Roma si nel dia de hoy, na cultura de la comunicación que dicen que tamos, pasa cualquier cosa en Madriz, xuiciu del 20 M, pongamos pol casu, y en provincies el que lee El Pais faise una idea de lo que pasó, y el que lee El Mundu acaba convencíu xustamente de lo contrario y ta dispuestu a garrar la fesoria y dir a desmantelar duna putavez la conspiración político-jurídico-policial-masónica entamá pol Zapateru ( no Fariñas el de Valdefarrucos, l´otru, el cazurru ). Fixaivos, eso hoy. Pa creer, ensin cuestionalo, lo escrito por el, especie de Pedro José, Tito Livio aquel de los coyones.




Fui aún mas escéticu si cabe, desde que, entamando contactu con los herederos diretos de aquellos personaxes, ye decir con los italianos, púe comprobar qu´ellos apenes i presten oíu ni a les termes, ni a los templucos, ni a les casones que ficieron sus antepasaos por nuestres tierres. Ye como si nun fuera la cosa con ellos, pasen totalmente del asuntu. Ahora sí, discuten hasta´l desfallecimientu la teoría dellos de que nuestra empaná tién su orixen na su pizza calzone. ¡ Haiquejodese !. Como si amasar la farina , estendela, rellenar con lo que hubiera a mano, tapala con otra capa de pasta y metela hasta que se cociera nel fornu, obedeciera a alguna genialidá etrusca y tuvieren ellos derechos d´autor reconocíos nun se sabe aonde.




  • - Ostia, aunque así fuera, qué poco evolucionasteis la fórmula, porque mira que al día de hoy hay diferencia entre una mala empaná y la mas excelente de les calzone.
  • - Vale, vale,…si hay que enunciar una prelación,…taremos con vosotros. Lín, pásame la empaná de carne.


Tando enfotau nesi desapegu históricu personal, fai unes primaveres, de camín pa Portugal, recibo la llamá de un colega de Nembra preguntándome si había pasao por Mérida. Dixei:

  • - No, pero si hay que dir, vase.


Y trasmitiome l´únicu encargu de fotografíai la placa que hai na planta baxa del Ayuntamientu, y que vos reproduzco.




Ya de pasu, taba obligá la visita al Museu Romanu de Moneo y a les ruines del Teatru de tal orixen. Facía un calor d´aplanar. Nel Museu, comodios, to bien cerrao, aire acondicionao y tas allí hasta que te echen, pero cuando enfoques al Teatru, a la testera´l sol, ves quel paisanu que tién que cortate la entraduca ta postreu baxu´n almendru d´aquellos y que nun se mueve d´allí y tienes que dir tu a onde ta él pa poder pasar a les ruines. Ante la cara d´asombru que i pones, explícate la diferencia que hai entre un funcionariu del Estau y otru de la Comunidá autónoma. Dizme él:

  • - Los de la Comunidá – trabayaores del Museu romanu – tienen aire acondicionao y nosotros tenemos aire a condición, pequeño matiz……..a condición de que sople o que no sople


Y aquel dia nun soplaba. No, mecagonsumadre, aplanaba.

Lo que empezó siendo una pará tecnica pa facer una semeya acabó resultando una estancia d´unos dies pa restoliar entre la infinidá de papeles que hay en tos esos sitios, pa dar con los vestigios de la xente de Caborana que entró´n contactu con los romanos, suponse que a raiz del asentamientu de La Carisa, a onde subíen a diariu a tirar unos morrillazos al invasor, así como el que va a palotiar hasta la Llerona de Boo a la güerta d´un amigu.


Coméntase que con les nevaes, pol inviernu,
hibernaben,
como los osos

  • - Lolo, que coño i ficiste al romanón aquel
  • - Na, metiyi una pila ostiazos
  • - Pero, atente al guión, coyones, si solo tenemos que dir allá riba a facer el paripé. ....Tírala tú, ....que la tiro yo, ....pa nun tirala nengún
  • - Ya, pero nun facía na má que metese con la mi Catalina.
  • - Qué ti va dicir, si nun saben falar. Miagen un latifundiu que nu lu entiende nidiós
  • - Nun lo se, pero que si Catalina dixi, que si Catalina nun dixi
  • - De que cojones la va conocer,…
  • - Tais apijotaos. Catilina ye una especie de listeru que traen conellos, llámeni istoriaor, que yos apunta toes les coses que pasen...
  • - ¿Cómo si fuera una mujer?
  • - Pueque, porque ya veis que vienen ensin muyeres, to paisanones, dicen que tan tos operaos y que s´arreglen entre ellos
  • - ¡Mariconesss!
  • - Xacto, ….por eso, Lolín, tu tranquilu


Ya vos hablé, notra entrega, de los colegas nuestros que pusieron una academia de música en Pompeia, allí na Vía Augusta XXXVII, Local LVII, apelá Orpheus Musicalis. Po los datos recoyíos en Mérida suponse que los nuestros paisanos fueron los allí conocíos como Pietro L´Allerani y Doménico Cabalcantti, por razones que nos resulten ovies a tos nosotros, conoceores de sus descendientes de la Call´El Bote y del Jefe Cornetes de la Banda de la Cruz Roja, respetívamente, y que ya vos conté.




Pa saber del restu, del conteníu de la placa y de to lo demás, nun seais impacientes, hay que esperar al continuará de mas abaxo.

...Continuará



12 comentarios:

Anónimo dijo...

Nun entendí casi na.

Los romanos yeren maricones?. Y, qué peligru teníen?.Qué piensen encontrar allí arrribón?. Cartes de amor? Infidelidaes?

Como siempre, taré atentu a los Comentarios aclaratorios

Anónimo dijo...

Buciello:

Lo único que yo sé:

Atila era un profesor de Historia del Instituto Alfonso II de Oviedo que solo conocía dos notas, 5 si eras aprobado y 1 si estabas suspenso. Y amontonó 1s y 1s, hasta llegar a ser el rey. El rey de los 1s. ¿El rey de los Únos?. Coño, ese es Atila. Y así se cierra el círculo.

Anónimo dijo...

Yo nunca le vi por el Campo Maniobras, si por los buenos restaurantes de Oviedo acompañado del Alemán, que claro, siempre pagaba.
¿por qué?

Anónimo dijo...

Velu,velu...

Pero, po lo que contais, si hubiera paseao pol Campu Sanfranciscu, nun habría yerba, y como la había, deduzse que prefería dar rodeos.

Anónimo dijo...

Llegaos a esti puntu y que yo, como´l mas bobu de los llectores, toi legitimau pa preguntar: ¿quién cojones maneja esti blog?.

Dizse de to. Y son to especulaciones. Que si uno de Los Cuarteles, que si Tino, que si ún de la Carretera, fíu de nun se quién, que si el Rector, que si los de siempre, que no, que esta vez, pero solo por esta vez, éstos son otros, no los de siempre.
Como na Botica, hai pa tos y pa catarru.

¿Ye muncho pedir?. Confieso que ye que llevo viendo nesti espaciu apaecer fotos de tudios y ninguna mía y ye pa saber si Susodichu tién algo en mi contra. Na mas ye por eso, nun penseis que nun me gusta esta especie de intriga de autor.

A la espera

Anónimo dijo...

Por alusiones: A mi olvidaíme, nun te jode

Anónimo dijo...

A mi que me registren

Anónimo dijo...

A ver si voy a tener algo que ver yo en to ésto. ¡Era lo que faltaba!

Anónimo dijo...

Vale:

Nun sigais, que ya me quedó mui claro

Alfonso dijo...

Joder: Fui Yoooooooooooo

Anónimo dijo...

Joder: Fuí yooooooooooooo
¿Pasa algo?

Anónimo dijo...

quién era el alemán?